Tuesday, May 12, 2009

~Ma~

Selamat Hari Ibu kepada sume ibu-ibu kat dunia ni..

Sebenarnye aku xsure bile tarikhnye..

Ade yg kate 10hb Mei, ade yg kate 13hb Mei..

Ntah la.. Tapi bg aku, bila2 pun boleh.. Hehe =)


Aku sangat2 rindu kat insan dalam gambar kat atas tu.. huhu
Rindu nak manja2, rindu nak gila2, rindu nak masak sama2, rindu nk kena bebel..
Rindu nak wat macam2 dengan dia..
Balik aritu pun rse xpuas coz balik kejap sgt..huhu..
Klo balik, mesti ma masak lauk kegemaran aku..
Aku tau, mesti sume mak wat macam tu kan..
Ye la, jarang2 anak nak balik.. Bila anak balik, mesti la gembira sangat2..
Sunyi duk kat umah tu tanpa anak2..
Chewahh..mcm aku plak yg jd mak.. Ade naluri keibuan ni..
Poyo sangat..Wakaka!!
Aku ni kira anak yg nakal jugakla kt umah walaupun aku ni pendiam kat UMP.. hehe =]
Ade jugak sakitkan hati ma dengan secara xsengaja n sengaja..huhu
Klo yang sengaja tu, bile aku jeles ngan adik aku ler..
Korang paham2 sendiri la yer bile da jeles ngn adik sendiri..
Ape yg dijeleskan tu, xperlu la aku cite coz banyak sgt.. hehe 
Aku pun suke merajuk bila duk kat umah..
Kadang2 ma aku wat x layan bile aku merajuk.. Dah lali dah ngn situasi tu.. 
Abah aku plak yang jadi tukang pujuk.. hehe..
Gedik tul aku nk merajuk2 plak.. huhu..
Balik umah esok..
Nak peluk n cium mereka puas2.. hehe =]
Lagi satu tabiat aku, aku suka sgt la bg Amirul ( adik bongsu ) jeles..
Selalu la jugak aku berebut ngan dia nak tidur atas riba ma.. hehe
Sampai nangis2 dia.. Jahat tul aku ni.. haha
Tapi ma aku xkesah pun, paling2 pun dia bebel je..
Tapi aku suke dgr dia bebel coz ala2 suruh aku wat lg.. haha.. =D
 
So, korang sume..
Hargai la ibu anda...
Walaupun mereka selalu bebel n marah kat korang..
Itu sume untuk kebaikan korang..
Sebab sayang la mereka marah...
Mereka cuma nak yang terbaik untuk anak2 mereka..
Sape2 yang rse2 ade wat salah tu, cepat2 la minta maaf..
Syurga di bawah tapak kaki ibu tau.. 
Jangan plak korg g cari syurga bawah tapak kaki plak..
Itu cuma perumpamaan untuk menghargai jasa ibu..
Jasa mereka mengandung, melahir dan membesarkan korang..
Sure la susah nk wat sume tu..
Lagi2 klo korang tu nakal tahap x ingat mase kecik2 dulu..
Mesti la susah nk handle.. Hyperactive!!
Skg ni pun mungkin masih mcm mase kecik2 dulu.. huhu
Eh, membebel plak aku.. hehe.. Sori ek..
Okla, setakat ni je kot wat ari ni..
Sebenarnye banyak gak yang aku nk post kat blog ni..
Tapi nanti la bile ade mase.. 
Wassalam...

1 comment:

♥.misz luna.™ said...

slmt hari ibu utk ibu akak..